Exchange 2016 Shared Mailboxen op smartphone gaat niet

In Exchange kun je al heel lang zgn Shared Mailboxes aanmaken.
Dit zijn mailboxen waar meerdere gebruikers toegang tot kunnen hebben en van hieruit ook mail kunnen verzenden. Normaliter kosten Shared Mailboxes geen licentie, maar je kunt ze niet zomaar op je smartphone toevoegen.

Probleem :

Als je een shared mailbox toe wilt voegen op je smartphone, krijg je steeds de melding dat de verificatie niet klopt. Het toevoegen van de mailbox lukt gewoon niet.

Oorzaak :

Wanneer je een Shared Mailbox aanmaakt, zal Exchange ervoor zorgen dat het user account dat hieraan in de Active Directory hangt, uitgeschakeld wordt.
Hierdoor is het dus niet mogelijk om met de credentials in te loggen op de shared mailbox.
Als je Full Rights op de mailbox hebt, krijg je in Outlook met jouw eigen credentials de shared mailbox automatisch toegewezen. Maar op een smartphone werkt dat niet, aangezien je met de credentials van de betreffende mailbox aan dient te melden.

Oplossing :

Eigenlijk is het heel simpel op te lossen…
In de Active Directory ga je naar het account van de Shared Mailbox en je enabled deze weer.
Eventueel wijzig je het wachtwoord en vervolgens kun je de mailbox toevoegen op de smartphone.
Dat is alles !

Deel dit:
Scroll naar boven